راهنمای خرید گوشی های اندرویدی
NET-IT نت آی تی
اخبار فناوری نت بوک سخت افزار تبلت موبایل بازی

راهنمای خرید گوشی های اندرویدی

 

در ابتدا بیایید نگاهی به نیاز خودمان بیاندازیم.از تلفن همراه خود چه می خواهیم؟اگر از قشر دانشجو و محصل هستید،به طور حتم باید دنبال یک اسمارت فون قدرتمند بروید.اگر بیشتر در سفر هستید یا علاقه به عکاسی دارید،بهتر است به دوربین گوشی بیشتر توجه کنید و اگر هم علاقه ی فراوان به وب گردی و تماشای ویدئو دارید،اینجا صفحه نمایش بزرگ به کار شما می آید.اما مسئله به اینجا ختم می شود؟خیر.در کنار تمامی آیتم های ذکر شده برند هم مهم است که چه گوشی با کدام برند مناسب تر و به صرف تر است.

گوشی های Low-End

اگر از آن دسته افرادی هستید که فقط علاقه دارید صفحات وب را مرور کنید و در کنار آن پلتفرم اندروید را هم با آن همه اپلیکیشنهای گوناگون را داشته باشید،و همچنین هزینه ی زیادی را هم برای گوشی خود پرداخت نکنید،بهترین گزینه  اسمارت فون های متوسط سامسونگ است.در اینجا ما به شما گلگسی مینی ۲ را معرفی می کنیم که هم در بازار موجود است و هم قیمت مناسبی دارد.و از همه مهمتر برند معتبر سامسونگ است.

گلگسی مینی ۲ یک گوشی اندرویدی با صفحه نمایش ۳٫۲۷ اینچی با دقت تصویر ۴۸۰ × ۳۲۰ پیکسل و تعداد رنگ ۲۶۲,۰۰۰ با قابلیت دریافت چندین لمس همزمان است که بیشتر به درد افرادی می خورد که اکثرا در حال مرور صفحات وب می باشند و در کنار آن هم می توانند از نرم افزار های اندرویدی لذت ببرند.البته گلگسی مینی ۲ را برای دوستان بازی خور پیشنهاد نمی کنیم.چون پردازنده ی ۸۰۰ مگاهرتزی آن خیلی علاقه ای به اجرای بازی های HD ندارد.اما می توانید بازی هایی مانند Angry Birds را به راحتی روی گوشی خود نصب کنید.دوربین  ۳ مگاپیکسلی مینی ۲ مانند دیگر گوشی های هم رده ی خود،عکسهایی با کیفیت معمولی را برایتان می گیرد.

 

اما یکی دیگر از دلایل بسیار مهم گلگسی مینی ۲ برای انتخاب،آپدیت به اندروید ۴٫۱ یا همان جیلی بین است.که سامسونگ برای گوشی های Low-End خود قرار داده است و گلگسی مینی ۲ هم می تواند این آپدیدت را دریافت کند.

باتری لیتیوم یونی گوشی گلگسی مینی ۲ توانایی ذخیره ۱۳۵۰ میلی آمپر انرژی را فراهم می‌نماید. این مقدار انرژی ذخیره شده برای حدود ۱۱ ساعت مکالمه مداوم و یا بیش از ۵۴۰ ساعت در حالت آماده به کار کافی است.

گلگسی مینی ۲ را می توانید با قیمتی حدود ۴۰۰ هزار تومان خریداری کنید که در گوشی های هم رده ی خود،انتخاب بسیار مناسبی است.

نقاط مثبت:

پردازنده ی ۸۰۰ مگاهرتزی تک هسته ای

ابعاد و وزن مناسب

قیمت مناسب

افظه داخلی ۴گیگابایتی به همراه قابلیت افزایش از طریق حافظه MicroSD

صفحه نمایش نسبتا بزرگ

پشتبانی از ۳G و WiFi

نقاط منفی:

عکسهای گرفته شده با دوربین جالب نیست

صفحه نمایش معمولی

گوشی بعدی که در رده ی متوسط قرار دارد،سونی اکسپریا سولا می باشد.این گوشی یکی بهترین گوشیهای سونی است.البته در هیمن زنج می توان به گوشی های دیگر سونی،اکسپریا گو و P اشاره کرد.

این گوشی بسیار سبک و بدنه آن از پلاستیکی بسیار محکم ساخته شده که وزن سبک خود را مدیون آن است. قاب پشتی Xperia Sola از جنس پلاستیک مات ساخته شده است و به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر به جای ماندن اثر انگشت دارد.

این گوشی دارای صفحه نمایش ۳٫۷ اینچی با رزولوشن ۸۵۴×۴۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی برابر با ۲۶۵ پیکسل در هر اینچ از نوع LED-Backlit LCD داراست که همراه با فناوری براویا بر روی این گوشی موجب جلوه زیبای رنگ‌ها و وضوح تصویری بالای آن می‌شود. در این گوشی از فناوری جدید لمسی شناور استفاده شده است که فناوری جدیدی که با ادغام کردن صفحات لمسی خازنی و چند لمسی خازنی با یکدیگر قابلیت جدیدی با نام لمس شناور به وجود آورده است. صفحات نمایش دارای این فناوری قادر خواهند بود انگشت را از فاصله ۲۰ میلی متری تشخیص دهند و به همین دلیل در بسیاری از مواقع دیگر نیازی به لمس کردن صفحه نخواهد بود.

 

 

سولا یک پردازنده ی ۱ گیگاهرتزی دو هسته ای و ۴۰۰ GPU Mail و چیپست NovaThor U8500 داراست همچنین بر روی این گوشی از نسخه ۲٫۳ سیستم عامل اندروید استفاده می‌شود که قابلیت اپدیت به اندروید ۴ نیز داراست. امکانات ارتباطی Xperia Sola توسط Wi-Fi، ۳G و GPRS ممکن است. این گوشی قابلیت تقویت صدای XLoud نیز دارد که موجب پخش صدایی بسیار شفاف و رسا از بلندگوی این گوشی می‌ شود. در این گوشی از باتری لیتیوم یونی ۱۳۲۰ میلی آمپری استفاده شده که بیش از ۴۷۰ ساعت در حالت آماده باش و بیش از ۶ ساعت مکالمه دوام می آورد.

 

 

این گوشی دارای یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با رزولوشن ۲۵۹۲×۱۹۴۴ با قابلیت های فوکوس خودکار، تشخیص لبخند، ثبت محل وقوع عکس و فناوری لرزش گیر تصویر است همچنین این دوربین قادر است با کیفیت HD و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. این گوشی همچنین از NFC , Adobe Flash و قابلیت DLNA نیز پشتیبانی میکند. شاید تنها نقطات ضعف این گوشی باتری غیر قابل تعویض ان و عملکرد متوسط صفحه نمایش در زوایای مختلف میتوان نام برد که شاید برای خیلی ها مهم و برای خیلی ها چیز مهمی نباشد.

گوشی اکسپریا سولا هم اکنون در بازار با قیمتی حدودا ۶۹۰ هزار تومان موجود است

نقاط مثبت:

پردازنده قدرتمند دو هسته ای

صفحه نمایش ۳٫۷ اینچی با فناوری لمس شناور

تراکم پیکسلی بالای صفحه نمایش

موتور پردازش تصویر براویا

قابلیت فیلم برداری به صورت HD

پشتیبانی از NFC

نقاط منفی:

عملکرد متوسط صفحه نمایش در زوایای مختلف

باتری غیر قابل تعویض توسط کاربر

نوبت به گوشی High-End میرسد.حتما به دنبال سامسونگ گلگسی اس ۳ هستید.اما بهتر است گلگسی سامسونگ را فراموش کنید و با سونی اکسپریا T آشنا شوید.یکی از قدرتمندترین گوشی های موجود که به گوشی جیمزباند مشهور است.

Xperia T از یک پردازنده دو هسته ای از نوع Krait و با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز استفاده میکند. از دیگر مشخصات سخت افزاری این گوشی، یک چیپ Snapdragon S4، یک پردازشگر گرافیکی Adreno 225 و یک گیگابایت رم می‌باشد. حافظه داخلی گوشی ۱۶ گیگابایت است که البته می‌توان تا ۳۲ گیگابایت دیگر نیز از طریق کارت حافظه microSD به آن اضافه نمود. صفحه نمایش به کار رفته بر روی این مدل، یک صفحه نمایش ۴٫۵۵ اینچی لمسی خازنی است که با رزولوشن ۱۲۸۰×۷۲۰، تراکم پیکسلی شگفت انگیز ۳۲۳ppi را ارائه می‌نماید. کمپانی ژاپنی بر روی Xperia T از سیستم عامل اندروید با نسخه ۴٫۰٫۴ استفاده نموده است که شما را از بروز رسانی آن بی نیاز می‌نماید. همچنین یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با سنسور Back-illuminated و دیافراگم ۲٫۴ عکس‌های فوق‌العاده ای را برای شما ثبت می‌نماید. کیفیت فیلم برداری آن نیز Full HD می‌باشد. ضمنا یک دوربین ۱٫۳ مگاپیکسلی جهت مکالمات تصویری نیز بر روی Xperia T تعبیه گشته است. سونی برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی قدرتمند، از یک باتری ۱۸۵۰ میلی آمپری استفاده نموده است که طبق تجربیات گذشته باید بیش از ۱٫۵ روز برای استفاده عادی از گوشی انرژی ذخیره نماید.

 

 

صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی Xperia T دارای دقت ۷۲۰×۱۲۸۰ است که تراکم پیکسلی بسیار بالای ۳۲۳ppi را ارائه می‌دهد. چنین تراکم پیکسلی بالایی، حتی کوچک‌ترین جزئیات و متون را کاملا شفاف نشان می‌دهد. رنگ‌های تولید شده نیز بسیار زنده و طبیعی هستند. البته صفحه نمایش فوق‌العاده‌ی این گوشی دارای نقاط ضعفی نیز می‌باشد که برای مثال می‌توان به زاویه دید متوسط (به خصوص در حالت افقی) و عملکرد نسبتا ضعیف آن در شرایط نوری قوی (مانند فضاهای خارجی و یا زیر نور آفتاب) اشاره کرد.

پردازنده یXperia T، چیپ Qualcomm Snapdragon S4 است که دارای پردازنده دو هسته ای ۱٫۵ گیگاهرتزی Krait و پردازشگر گرافیکی Adreno 225 است. چنین سخت افزار قدرتمندی، محیط کاربری بسیار روانی را برای کاربر مهیا می‌کند. در ضمن این گوشی دارای یک گیگابایت حافظه RAM نیز می‌باشد که باعث می‌شود هنگام اجرای چند برنامه به طور همزمان، هیچ‌گونه کاهش سرعتی را مشاهده نکنید. حافظه داخلی این گوشی ۱۶ گیگابایت است که به طور پیش فرض تنها ۱۱ گیگابایت از آن در اختیار کاربر قرار دارد که البته می‌توان این حافظه را در صورت نیاز از طریق درگاه کارت حافظه microSD تا ۳۲ گیگابایت دیگر افزایش داد.

وجود بلندگوی با کیفیت به یکی از نقاط قوت گوشی‌های خانواده Xperia تبدیل شده است و Xperia T نیز این قاعده مستثنا نیست. صدا بسیار بلند بوده و کاملا شفاف است و به جرات می‌توان گفت که Xperia T یکی از بهترین بلندگوهای موجود بر روی گوشی‌های هوشمند را دارد.

یکی از بهترین قسمت‌های Xperia T، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی آن با سنسور Exmor R و دیافراگم f/2.4 است. این گوشی می‌تواند با سرعت بسیار بالایی عکس‌برداری کند و همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، می‌توانید هنگامی که گوشی قفل است، با فشار دادن کلید سخت افزاری شاتر، در کسری از ثانیه، عکس‌برداری کنید. به علاوه به لطف پردازنده بسیار قدرتمند این گوشی، می‌توانید با سرعت بالایی، تصاویر پانوراما تهیه کنید.عکس‌ها کنتراست بسیار خوبی دارند و رنگ‌های تولید شده زنده و طبیعی هستند. جزئیات نیز بالا بوده و نویز تصاویر کم است. کیفیت تصاویر گرفته شده در شرایط نوری ضعیف نیز رضایت بخش است و فلاش LED آن کمک فراوانی در کاهش نویز تصویر می‌کند. فیلم‌برداری Xperia T نیز شرایط یکسانی دارد و بسیار خوب است. شاید تنها نقطه ضعف فیلم‌برداری این گوشی، سیستم فوکوس ممتد (Continuous Focus) آن باشد که کمی با تاخیر عمل می‌کند ولی در مجموع می‌توانیم بگوییم که در مقایسه با دوربین گوشی‌های رده بالای دیگر، دوربین Xperia T بسیار خوب و رضایت بخش عمل می‌کند.

 

 

پس اگر به دنیال یک اسمارت فون قدرتمند میگردید،پیشنهاد ما سونی اکسپریا تی است.سونی در این مدت نشان داده که می تواند به راحتی با گوشی هایی مانند گلگسی راقابت کند.Xperia T برای هر نیازی جواب گو است.از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی برای دوستان علاقه مند به عکاسی گرفته،تا پردازنده ی قدرتمند  Snapdragon برای بازیخورها.همچنین در کنار اکسپریا تی متوان به گلگسی اس ۳و HTC X 1 اشاره کرد که در همین رنج قرار گرفته اند.

اکسپریا T با قیمتی حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان در بازار کشور موجود است.

نقاط مثبت:

پردازنده دو هسته ای فوق‌العاده قدرتمند

صفحه نمایش بزرگ و بسیار با کیفیت

طراحی زیبا

دوربین با عملکرد عالی

خروجی HDMI

پشتیبانی از NFC

نظر شما چیست؟آیا شما گوشی دیگر مشابه یا بهتر سراغ دارید؟به ما معرفی کنید.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : شنبه 16 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط سعید مهدوی